.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تغيير كاربري يك سوم اراضي شاليزاري نوشهر

مدير جهاد كشاورزي نوشهر با اشاره به سير صعودي تغيير كاربري در اراضي كشاورزي شهرستان در سال‌هاي اخير گفت: بيش از يك سوم از اراضي شاليكاري نوشهر تغيير كاربري پيدا كرده است.

به گزارش فارس ميرحسين سنجراني واحد در جمع خبرنگاران افزود: تغيير كاربري اراضي كشاورزي تبديل به چالشي اساسي در مديريت جهاد كشاورزي شده است و بيش از 60 درصد انرژي سازمان در اين مسير هزينه مي‌شود.
وي اظهار داشت: يكي از سياست‌هاي كلي سازمان جهاد كشاورزي ممانعت از اين تغيير كاربري‌ها است كه شتابي بيش از توان جهاد كشاورزي دارد.
مدير جهاد كشاورزي نوشهر تصريح كرد: بيش از 2 هزار پرونده قضايي درباره تغيير كاربري در مراجع قضايي وجود دارد كه نشان‌دهنده اين است كه امكانات و تجهيزات جهاد كشاورزي جوابگوي اين معضل نيست.
سنجراني در ادامه به ديگر برنامه‌هاي و سياست‌هاي كلي جهاد كشاورزي اشاره كرد و بيان داشت: تامين آب براي كشت كشاورزان در كجور با شناسايي و مطالعه طرح‌هاي آبرساني و پروژه‌هاي زيربنايي براي تامين و انتقال آب، احداث سازه‌هاي ذخيره آب و...، اطلاح الگوي كشت به ويژه در اراضي شيبدار منطقه و معرفي گونه‌هاي مناسب شرايط اقليمي، آموزش بخش كشاورزي، سوق دادن پروژه هاي كشاورزي به روستاها به ويژه در بخش كجور براي جلوگيري از مهاجرت و ايجاد اشتغال، گرايش به نوسازي در صنايع كشاورزي و اصلاح ساختار دامداري‌ها، مرغداري‌ها و گلخانه‌ها از مهم‌ترين سياست‌هاي جهادكشاورزي نوشهر است.
وي با اشاره به اينكه شهرستان نوشهر داراي 21 هزار و 600 هكتار اراضي زراعي و باغي در دو بخش ييلاقي و قشلاقي است، ادامه داد: عمده محصولات بخش ييلاقي گندم و جو به صورت ديم، درختان ميوه نيمه سردسيري و به ميزان محدودي نيز گياه دارويي و سبزي و صيفي جات است و در بخش قشلاقي نيز سه محصول عمده مركبات، كيوي و برنج كشت مي‌شود.
سنجراني با اشاره به اينكه 3 هزار و 500 هكتار از اراضي قشلاقي از باغات مركبات است، تصريح كرد: از اين ميزان سالانه 63 هزار تن انواع مركبات توليد مي‌شود.
وي همچنين با اشاره به اينكه 3 هزار هكتار اراضي برنج و 250 هكتار باغ كيوي در نوشهر وجود دارد، خاطرنشان كرد: از اين ميزان 6 هزار و 800 تن برنج سفيد و 7 هزار و 500 تن كيوي توليد مي‌شود.
مدير جهاد كشاورزي نوشهر همچنين از صدور دو تا چهار ميليون شاخه گل بريده به خارج از استان اشاره كرد و بيان داشت: ميزان توليد نوشهر در درختچه تزئيني به 2 ميليون و 238 هزار اصله مي‌رسد و سالانه 336 هزار گلدان گل در اين شهرستان توليد مي‌شود.
وي بيان داشت: در كجور نيز 28 واحد مرغ گوشتي، پنج واحد مرغ مادر گوشتي، 8 هزار و 139 كلوني زنبور عسل، دو واحد جوجه كشي، 2 هزار و 500 راس گاو گوساله اصيل، 8 هزار راس گاو و گوساله دو رگه و 224 هزار قطعه از انواع ماكيان وجود دارد كه سالانه 2 هزار و 126 تن گوشت قرمز، 3هزار و 617 تن گوشت سفيد، 95 تن عسل، يكهزار و 570 تن شير بيش از يك ميليون عدد تخم مرغ توليد مي‌كنند.
سنجراني تصريح كرد: در بخش كجور همچنين يكهزار و 700 هكتار سطح زير كشت درختان سياه ريشه است كه از اين ميزان 32 هزار و 300 تن انواع ميوه‌هاي نيمه سردسيري مثل هلو، گيلاس و... توليد مي‌شود.
وي همچنين از توليد 16 هزار و 250 تن علوفه تر در 650 هكتار از اراضي كشاورزي اين بخش خبر داد. /1290


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.335 seconds.